Tuesday, August 12, 2008

THE HANS


The Hans, kugiran bebas dari bandar Ipoh, Perak telah merilis album pertama mereka, dengan muatan bersih 10 trek termasuk trek lama, Diary of Love yang diberi nafas baru, lebih segar dari Dentyne. Trek ini adalah antara yang menarik perhatian dari segi mood dan melodi. Sesuai sebagai pembuka selera. Anda pasti jatuh cinta.

Harga seunit adalah RM18, murah dan berbaloi dari segi kualiti, walaupun ia adalah produk D.I.Y. Berikut adalah 10 trek dari album The Hans:

1. Diary of Love
2. It's Not The First Time
3. The Friend Song
4. Daddy Know
5. You
6. Honey
7. I Alone
8. Nation
9. Holiday In The Sun
10. Sweet Surrender


Secara keseluruhan, lagu-lagu dalam album ini seiring dalam satu konsep, tidak lari style permainannya, dan secara peribadi saya katakan The Hans ada identiti.

Amat memuaskan, bukan sahaja sound arrangement, kualiti bunyinya malahan packagingnya sekali, yang mana menurut encik Elly dan rakan-rakan adalah seratus peratus hasil rakaman sendiri. Perlu dibangga kerana tanpa bergantung dengan mana-mana label, kugiran ini mampu menyelit di antara celahan barisan kugiran bebas tempatan yang lain. Boleh dikira dengan jari berapa banyak kugiran tempatan mambawa lagu English yang memiliki album, dan yang pasti The Hans adalah diantaranya. Aku percaya, dengan niat dan azam yang kuat, iniah hasilnya. Tahniah buat kugiran The Hans. Sila layari laman rasmi kugiran ini. Terajang guna jari di SINI.

1 comment:

Elly Rocker said...

adim!

thanks promoting our debut album :p

so utk kengkawan adim yg dekat dengannya, leh dapatkan daripada adim dengan harga RM18 sahaja (by hand)utk kawasan sekitar shah alam.

sekian terima kaseh :)

regards,

elly The Hans